Enter a URL to visit via proxy:

Powered by Buildingsurvey
Google

Sai Baba - Tanda akhir zaman???

Assalamualaikum sekadar untuk tatapan rohaniah,editor memberikan satu informasi yang mungkin berguna atau mungkin sebaliknya untuk tatapan visitor blog ini.Artikel ini diambil dari laman web :- http://emjayjb.multiply.com/journal/item/115



Sai Baba


Assalamualaikum wbh pembaca Laman Emjay sekelian,

Berikut adalah satu email kiriman sdr Mohamad Sidek Shara. Terima kasih.

Saya sekadar memanjangkannya kerana menarik namun saya tidak pasti tentang kesahihan email ini, penulisnya dan tarikh penulisannya.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sai Baba - NAUDZUBILLAH MINDZALIK . .

Salah satu tanda akhir zaman yang akhir-akhir ini cukup menyedot
perhatian adalah kehadiran seorang bernama Sai Baba, dia lahir dan
tinggal di Desa Nilayam Puthaparti, wilayah timur Khurasan, tepatnya
India Selatan.

Rasulullah saw bersabda kepada kami, Dajjal akan keluar dari
bumi ini dibagian timur bernama Khurasan (Jamiu at Tirmidzi).

Abû Hurayrah meriwayatkan bahwa Nabi saw. bersabda:"Hari Kiamat tidak akan datang hingga 30 Dajal (pendusta) muncul, mereka semua berdusta tentang Allah dan Rasul-Nya. "

Bisa jadi Sai Baba ini adalah salah satu dari 30 dajal-dajal kecil yang akan membuka jalan bagi munculnya al-Masîh al-Dajjâl (Dajjal nantinya akan berperang dengan imam mahdi dan di bunuh oleh nabi Isa as).
wallahu al'am..


Laki-laki ini memiliki kemampuan menghidupkan orang mati, menyembuhkan orang lumpuh dan buta, bahkan mampu menurunkan hujan dan mengeluarkan tepung dari tangannya. Ia juga mampu berjalan melintasi belahan bumi dalam sekejap, menciptakan patung emas, merubah besi menjadi emas, dan banyak lagi berbagai fitnah yang ditunjukkan oleh Sai Baba kepada ribuan orang - bahkan - jutaan yang datang dari berbagai suku bangsa dan agama. Saat ini laki-laki ini sudah memiliki puluhan juta pengikut..

Maka sudah saatnya bagi setiap muslim untuk mengetahui masalah ini, agar dirinya tidak menjadi korban berikutnya dari fitnah Sai Baba ini.

"Dajjal adalah seorang laki-laki yang gemuk, berkulit merah dan berambut keriting..." (HR.Bukhari dan Muslim)

"Diawal kemunculannya, Dajjal berkata, Aku adalah nabi, padahal tidak ada nabi setelahku. Kemudian ia memuji dirinya sambil berkata, Aku adalah Rabb kalian, padahal kalian tidak dapat melihat Rabb kalian sehingga kalian mati (HR.Ibnu Majah)

Antara DAJJAL dan SAI BABA

1) Dajjal seorang laki yang berpostur pendek, gempal, berambut kribo, berkaki bengkok (agak pengkor). Sai Baba seorang yang berpostur pendek dan berambut kribo.

2) Dajjal memiliki mata yang buta. Sai Baba pernah mengalami kebutaan di waktu muda kemudian sembuh kembali.

3) Dajjal datang dan bersama ada gunung roti dan sungai air. Sai Baba memiliki kemampuan mengeluarkan vibhuti (tepung suci) dari udara melalui tangannya.

4) Dajjal memiliki kemampuan berpindah dari satu tempat ke tempat lain dengan depat dan kecepatannya seperti hujan badai atau secepat awan yang ditiup angin kencang. Sai Baba memiliki kemampuan berjalan menjelajahi bumi dalam hitungan kejapan mata.

5) Dajjal mengikuti pengikut yang sangat banyak, bahkan di akhir zaman nanti banyak manusia yang berangan-angan untuk berjumpa dengan Dajjal. Sai Baba memiliki pengikut yang jumlahnya puluhan juta manusia dari berbagai macam suku, bangsa, negara dan agama.

6) Dajjal akan muncul dengan mengaku sebagai orang bijak/ baik, sehingga banyak sekali orang yang tertarik untuk mengikutinya. Sai Baba mengaku seabgai orang yang bijak yang membawa misi perdamaian, cinta kasih menghapuskan segala persengketaan dengan bijaksana.

7) Dajjal akan muncul dan sebagai nabi. Sai Baba memposisikan dirinya sebagai nabi kepada pengikut2nya.

8) Dajjal akang menggunakan nama Al-Masih. Sai Baba mengaku akan menjelma sebagai Isa Al-Masih setelah tahun 2020.

9) Dajjal akan mengaku sebagai Tuhan. Sai Baba mengklaim bahwa dirinya adalah Tuhan penguasa alam semesta.

10) Dajjal akan mendakwahkan agama Allah. Dalam banyak majelis darshanya Sai Baba banyak berbicara tentang Islam, Al-Qur'an dan keharusan untuk memahaminya.

11) Dajjal mampu menghidupkan orang mati dan menyembuhkan orang sakit. Sai Baba memiliki kemampuan menghidupkan orang mati juga menyembuhkan penyakit kanker.

12) Dajjal dapat menurunkan hujan. Sai Baba memiliki kemampuan menurunkan hujan dan mendatangkan air untuk irigasi (di NTT sedang di bangun proyek Sai Baba untuk pengairan di daerah yang kering).

13) Dajjal bisa mengeluarkan perbendaharaan (perhiasan dan harta) dari bangunan yang roboh, lalu perbendaharaan itu akan mengikuti ratunya. Sai Baba mampu menciptakan patung emas, kalung emas, injil mini dan berbagai bentuk medalai berlafadz ALLAH dalam sekejap.

14) Dajjal akan membunuh seseorang dan menghidupkannya kembali. Sai Baba bisa menghidupkan orang yang sudah meninggal dunia.

15) Dajjal bisa berpindah raga dan tempat dari satu bentuk ke bentuk lainnya. Sai Baba bisa berpindah dari satu jasad ke jasad lainnya yang merupakan bentuk reinkarnasi dirinya.

16) Dajjal bisa membesarkan tubuhnya. Sai Baba memliki kemampuan berjalan di udara dan membuat kemukjizatan pada sebuh pesawat terbang.

17) Dajjal biasa keluar masuk pasar dan makanan. Sai Baba juga manusia biasa yang makan dan minum sebagaimana manusia lainnya, ia juga bisa berjalan ke pasar, rumah sakit, proyek irigasi dan tempat lain yang biasa dikunjungi manusia.

18) Dajjal bisa memerintahkan bumi untuk mengeluarkan tumbuh2an dan air. Sai baba bisa mengeluarkan air dengan hentakan kakinya.

19) Dajjal tidak memliki anak. Sai Baba mandul, ia tidak beranak dan tidak berkeluarga (tidak menikah).

20) Dajjal memimpin orang yahudi. Sai Baba memiliki misi menyebarkan teologi zionis.

21) Dajjal muncul di zaman pertikaian. Sai Baba mengklaim bahwa ia datang dari masa banyak pertikaian dan persengketaan, dan kedatangannya untuk menegakkan kebenaran dan membinasakan kejahatan

Wahai kaum muslimin, apa lagi yang kita tunggu, marilah segera kita kembali kepada Allah dan rasulnya.

"Jika salah seorang diantara kalian telah menyelesaikan bacaan
tasyahhud akhirnya, hendaklah ia meminta perlindungan kepada
Allah dari empat hal. Hendaknya ia berkata : 'Ya Allah, aku
memohon perlindungan pada Mu dari siksa Neraka Jahannam, adzab
kubur, fitnah (cobaan) hidup dan mati serta dari keburukan
fitnah Dajjal."


Visitor juga boleh mendapat informasi lanjutan seperti berikut:-
http://en.wikipedia.org/wiki/Sathya_Sai_Baba
http://www.sathyasai.org/
http://0saibhakta.multiply.com/

3 Comments:

  1. Ahmad Fauzi Bin Md Sood said...
    PAC Iktiraf Kebolehan Juruukur Bangunan

    Assalamualaikum...syukur kita pada Allah kerana dengan izinNYA pembentangan kertas kerja yang bertajuk ' Peranan Juruukur Bangunan Untuk Membudayakan Penyelenggaraan Di Dalam Industri Binaan Dan Pengurusan Bangunan' oleh wakil Juruukur Bangunan dari Universiti Malaya pada 21/06/07 di Bilik Jawatankuasa 1, Bangunan Parlimen (Jam 11.30 pagi) telah berjaya mencapai objektif apabila Pengerusi Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) YBhg Dato' Shahrir Samad bercadang untuk menempatkan seorang Juruukur Bangunan bagi menjalankan kerja-kerja penyelenggaraan keatas bangunan parlimen dalam masa terdekat ini.

    Kenyataan YBhg Dato' Shahrir Samad ini boleh dirujuk pada kenyataan beliau dalam akhbar Berita Minggu & Mingguan Malaysia bertarikh 24/06/07.

    Salam Perjuangan untuk Profesion Juruukur Bangunan...Sr.Ahmad Fauzi Bin Md Sood

    Akhbar Mingguan Malaysia

    JOHOR BAHARU 23 Jun – Langkah kerajaan melaksanakan pembinaan bangunan berdasarkan konsep reka dan bina atau secara rundingan terus dikenal pasti sebagai punca mengapa bangunan kerajaan menghadapi masalah penyelenggaraan, daripada kebocoran paip kepada keretakan struktur.

    Pengerusi Jawatankuasa Kira-Kira Awam (PAC) Datuk Shahrir Abdul Samad berkata konsep reka dan bina atau rundingan terus yang dilaksanakan ketika ini mewujudkan konflik kepentingan di antara juru perunding dan kontraktor pembinaan bangunan.

    “Jika pembinaan bangunan itu dilaksanakan secara tender terbuka, check and balance di antara juru perunding dan kontraktor pembinaan adalah lebih ketat berbanding konsep reka dan bina atau rundingan terus,” katanya ketika ditemui pemberita selepas menyerahkan surat tawaran kelulusan permit teksi kepada 185 pemandu teksi anjuran Lembaga Perlesenan Kenderaan Perdagangan (LPKP) di sini hari ini.

    Konflik kepentingan antara juru perunding dan kontraktor wujud di dalam konsep reka dan bina atau rundingan terus dalam pembinaan bangunan kerajaan disebabkan juru perunding menerima bayaran dari kontraktor yang membina bangunan itu, katanya.

    Shahrir, yang juga anggota Parlimen Johor Baharu, berkata demikian sebagai mengulas tentang kejadian kebocoran paip dan keretakan struktur pada bangunan-bangunan baru kerajaan seperti hospital dan mahkamah.

    Kejadian terbaru melibatkan kebocoran paip di Hospital Pekan bernilai RM90 juta yang baru sahaja diserahkan kepada Kementerian Kesihatan pada 27 Mac lepas oleh Jabatan Kerja Raya.

    Shahrir berkata mereka yang sepatutnya melaksanakan kerja-kerja penyelenggaraan bangunan adalah juru ukur bangunan bukannya arkitek atau jurutera sivil.

    Langkah Kementerian Kerja Raya melantik juru ukur bangunan sebagai orang yang bertanggungjawab memantau aspek penyelenggaraan bangunan-bangunan kerajaan adalah tepat, katanya.

    Ketika ini, terdapat lebih 2,000 juru ukur bangunan di Malaysia, termasuk yang berkelulusan dalam dan luar negeri dan kepakaran mereka perlu digunakan untuk memastikan bangunan-bangunan di negara ini sentiasa diselenggara dengan baik.

    – Bernama

    Akhbar Berita Minggu

    PAC syor perunding projek dilantik kerajaan


    JOHOR BAHRU: Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) berpendapat kaedah reka dan bina serta pemberian tender secara terus kepada kontraktor menyebabkan berlakunya pelbagai masalah yang dihadapi bangunan kerajaan pada masa ini.

    Pengerusinya, Datuk Shahrir Samad, berkata ia disebabkan jururunding yang diambil untuk pembinaan bangunan berkenaan bukan mewakili kerajaan, sebaliknya bekerja dengan kontraktor menyebabkan berlakunya konflik kepentingan.

    Sehubungan itu, katanya, lebih baik juru perunding yang dilantik mewakili kepentingan kerajaan bukan bekerja dengan kontraktor kerana ia tidak dapat memberikan perkhidmatan dengan telus bagi memastikan setiap spesifikasi bangunan berkenaan dipatuhi.

    "Saya rasa Kabinet mengetahui mengenai masalah ini, dan PAC berpendapat hanya dengan pemberian tender secara terbuka dan juru perunding projek dilantik sendiri kerajaan, baru masalah bangunan kerajaan rosak sebaik selepas pembinaan dapat diatasi," katanya di sini, semalam.

    Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai isu bangunan kerajaan yang rosak sebaik saja siap untuk beroperasi.

    Antara bangunan kerajaan yang dilaporkan mengalami masalah berkenaan ialah Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur di Jalan Duta dan Hospital Pekan, Pahang.

    Shahrir berkata, walaupun mengikut perjanjian, kontraktor perlu menanggung semua kos kerosakan dalam tempoh setahun selepas beroperasi, tetapi masalah berkenaan tetap memerlukan penyelesaian kerana ia menjejaskan imej kerajaan.

    "Takkan semua bangunan kerajaan yang baru siap dalam tempoh setahun selepas pembinaan perlu dibaiki, sudah tentu ia menjejaskan imej kerajaan," katanya.

    Beliau berkata, masalah tuduh menuduh antara kementerian tidak dapat menyelesaikan masalah terbabit, sebaliknya hanya menimbulkan rasa dangkal di kalangan rakyat kerana menunjukkan seolah-olah dua kementerian bertanggungjawab terhadap bangunan terbabit tidak boleh bekerjasama.

    Sementara itu, Shahrir berkata, kerajaan bersetuju menempatkan dua jurutera di Parlimen bagi memantau aspek penyelenggaraan bagi mengelakkan berlaku masalah hingga menjejaskan imej institusi berkenaan.

    Bagaimanapun, katanya, PAC akan meminta kerajaan supaya satu daripada jawatan berkenaan diberikan kepada juru ukur bangunan kerana golongan berkenaan lebih berkemahiran dalam aspek penyelenggaraan berbanding jurutera.

    "Kita tidak faham mengapa kepakaran juru ukur bangunan tidak digunakan sepenuhnya di negara ini, sedangkan mereka berkemahiran dalam aspek penyelenggaraan dan negara melahirkan lebih 2,000 juru ukur bangunan setiap tahun dari universiti tempatan," katanya.
    Ahmad Fauzi Bin Md Sood said...
    Isi Borang SPA8 Segera Bagi Memastikan BS di JKR Tidak Dimonopoli Oleh Profesion Lain!!!!

    Salam....

    Merujuk kepada kenyataan YB Dato' Sri Samy Vellu bahawa Jabatan Kerja Raya akan wujudkan Bahagian Juruukur Bangunan...sila pastikan rakan-rakan BS membuat pendaftaran ke Borang SPA8 bagi memastikan jawatan Juruukur Bangunan di JKR diisi oleh graduan Juruukur Bangunan sahaja. Kegagalan atau Kecuaian graduan Juruukur Bangunan untuk berbuat demikian akan menyebabkan jawatan tersebut bakal diisi oleh profesion2 lain terutamanya oleh graduan2 arkitek & jurutera. Pastikan peluang ini diambil sepenuhnya oleh graduan Juruukur Bangunan.....untuk meastikan kita tidak menyesal dihari2 mendatang.

    Ikhlas...Sr. Ahmad Fauzi Bin Md Sood
    Dajjal said...
    Ane kagak percaye si Sai Baba yg kribo itu, adalah Dajjal. Sama sekali kagak percaye!

    Ada banyak yg ngaku2 dajjal, atau disebut2 dajjal. Tapi ane lebih khawatir dajjal emang udah ada, dan dia juga bikin blog, yg alamatnya sbb:

    http://khutbah-dajjal.blogspot.com/

    Periksa aja deh....

Post a Comment