Enter a URL to visit via proxy:

Powered by Buildingsurvey
Google

Lagi bangunan kerajaan bocor

Utusan online 31/12/2008

PUTRAJAYA 30 Dis. - Hampir seluruh tempat letak kereta di aras B1 dan B2 bangunan Jabatan Penerbangan Awam (DCA) di Presint 3 di sini digenangi air hingga paras buku lali dipercayai akibat bumbung bocor.

Presiden Perbadanan Putrajaya (PPj), Tan Sri Samsudin Osman yang terkejut dengan situasi berkenaan berkata, kejadian itu mungkin berpunca daripada kebocoran pada bumbung bangunan yang kini dalam proses penyelenggaraan.

Utusan Malaysia difahamkan, ini kali pertama bumbung bangunan pejabat berkenaan mengalami kebocoran sejak ia digunakan lima tahun lalu.

''Saya mahu pihak terbabit segera menyiasat kejadian itu dan mengambil tindakan sebelum beberapa lagi bangunan kementerian lain mengalami masalah yang sama,'' katanya ketika dihubungi hari ini.

Sementara itu, tinjauan Utusan Malaysia mendapati air mula bertakung di aras B1 sebelum menitis ke aras B2, mengakibatkan air bertakung di kedua- dua kawasan tempat meletak kenderaan yang terletak di Podium A.

Air kelihatan masih keluar dari beberapa kawasan bumbung apabila air yang bertakung di aras B1 menitis ke aras B2.

Ini kali kedua kejadian bumbung bocor di Putrajaya berlaku bulan ini selepas sebahagian besar Auditorium Cempaka Sari, Kompleks PPj digenangi air akibat bumbung bocor pada 11 Disember lalu.

Kejadian tersebut berlaku ketika forum Ketidaktentuan Kewangan Global dan Masa Depan Malaysia, yang dihadiri kira-kira 600 tetamu termasuk Raja Muda Perak, Raja Dr. Nazrin Shah dan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad, sedang berlangsung.

0 Comments:

Post a Comment