Enter a URL to visit via proxy:

Powered by Buildingsurvey
Google



Minyak naik.... kemudian kononya bayar rebet tunai melalui POS Malaysia. Tahu tak setiap rebet tunai yang dibayar melalui POS Malaysia dikenakan caj perkhidmatan ? Tahu tak POS Malaysia perkhidmatan milik negara yang telah diswastakan dan baru baru ini sahamnya telah dimiliki oleh sebuah syarikat yang ada kaitan rapat dengan menantu PM sedang menikmati keuntungan hasil dari pada mekanisma pembayaran subsidi baru ini...?
Tahukah anda, setiap plan yg diperkenalkan oleh Pak Lah mesti ada motif rasuah atau salahguna kuasa. CONTOH untuk kenaikan harga minyak ini. Penstrukturan subsidi yg dibayar menggunakan wang pos. Tahukah anda, Pos Malaysia adalah milik ECM-LIBRA, dan ECM-Libra adalah syarikat berkepentingan menantu Pak Lah. Perancang strategik Pak Lah dari tingkat 4. Bayangkan duit yg masuk ke dalam poket Khairy, setiap RM10 yg dibayar sbg subsidi.. 10 sen akan masuk ke poket sebagai komisen wang pos. Maknanya ada 6 juta kenderaan di malaysia dan setiap kenderaan akan dapat subsidi Rm 620, iaitu RM 6.20 komisen kepada menantu
Kenyataan che'GuBard penuh ada dalam Suara Keadilan yang akan terbit. (pagi tadi temuramah melalui telefon oleh Zul wartawan SK)
sama juga dengan kenaikan lalu sebanyak RM0.30. Kononya selamatkan RM 4.4 billion atas nama untuk mempertingkatkan sistem pengangkutan awam. Wang subsidi yang diselamatkan itu sudahpun habis tetapi adakah pengangkutan awam negara meningkat ? Siapa untung... buat badan bas Scomi dapat ...servis gerabak keretapi scomi dapat.... monorail scomi dapat......
di bawah diperturunkan sebahagian kecil pendedahan berkaitannya...sila klik untuk baca lanjut
Lepas ini akan wujud pula SCOMI Food untuk dapat kontrak beli beras sesuai dengan penjimatan subsidi untuk tabung makanan negara.

CHEGUBARD

0 Comments:

Post a Comment