Enter a URL to visit via proxy:

Powered by Buildingsurvey
Google

Istilah...Undur Mahathir Negara Ok


adoii..ngantuknyer dia...



Salam sejahtera

Istilah "UNDUR MAHATHIR NEGARA OK" atau UMNO sebenarnya hanya petaka yang melanda kepada seluruh rakyat Malaysia.Istilah itu mungkin timbul dari pihak pembangkang yang mengandaikan bahawa dengan ketiadaan Tun(Dr. Mahathir)dalam pentadbiran negara maka Malaysia akan bertambah baik dari segi semua aspek.

Pun begitu istilah itu sebenarnya tidaklah begitu tepat dimana kini dibawah pimpinan Pak Lah Hadhari, rakyat Malaysia dibebani dengan kenaikan harga barang keperluan seperti makanan dan minyak.Jadi disini dapat dilihat sejauh mana istilah itu menipu rakyat atau sebenarnya hanya mempropagandakan kestabilan ekonomi yang dijana dengan kebijaksanaan Tun.

Pak Lah Hadhari ini sebenarnya lupa atau sesuai dinobatkan Pemimpin Melayu Yang Lupa sekiranya kenaikan harga barang keperluan terus meningkat maka rakyat akan terus tertekan dan jenayah akan meningkat.Mengapa saya mengatakan demikian ini kerana kesan psikologi yang mendesak rakyat untuk melakukan perkara yang diluar jangkaan.

Pak lah Hadhari yang lupa ini mungkin terlupa bahawa taraf kemiskinan di Malaysia masih banyak.Seandainya peningkatan harga barang keperluan terus menekan apakah ianya tidak memberi kesan kepada golongan miskin???Bayangkan sekiranya golongan berpendapatan rendah menghadapi masalah kenaikan harga barang keperluan ini?Bagaimanakah logiknya pemikiran Pak Lah yang mengatakan perlu berjimat ini tepat pada golongan berpendapatan rendah dan miskin?

Atau Pak Lah merasakan bahawa rakyat Malaysia sekarang ini semuanya berpendapatan kelas pertengahan?Jika begitu Pak lah sudah tersasar pada amanat rakyat yang mahukan kestabilan ekonomi.Nah ada lagi isu, pada media cetak semalam ada menulis terdapat restoran menjual makanan dengan harga murah serendah RM 2 di Kedah.

Mungkin pada pandangan saya,penulis media cetak tersebut cuba mengalihkan perhatian.Pertamanya kenapa perlu membuat liputan tersebut dan tentang harga makanan rendah di Kedah? Kenapa tidak dibuat di bandar bandar utama seperti di Kuala Lumpur?Mungkin beliau harus memberi pendedahan harga makanan di sekitar bandar-bandar utama.Itu lebih adil.

Mungkin juga jika penulis itu boleh memindahkan semua pengusaha restoran yang menjual makanan dengan harga RM2 itu di setiap bandar-bandar utama di Malaysia.Dengan itu barulah boleh mengatakan harga makanan masih rendah.Mungkin perlu juga saya mengatakan bahawa Malaysia sekarang ini sedang mengalami transformasi kepada golongan yang berpendidikan.Jadi penulis dari media cetak tersebut harus bijak dalam merencanakan penulisan beliau.

Rakyat Malaysia kian matang dan berpendidikan buktinya sila lihat keputusan pilihanraya umum ke 12 dimana rakyat sudah mula bersuara..Semoga Pak Lah sedar perkara ini dan bertindak segera untuk meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri Malaysia.Kelemahan pimpinan Pak Lah amat jelas tersangat jelas.

-joharibrave-

0 Comments:

Post a Comment