Enter a URL to visit via proxy:

Powered by Buildingsurvey
Google

Dia dah mula mengarut...

Tidak berniat susahkan rakyat - PM

17/06/2008 8:16pm

KOTA KINABALU 17 Jun - Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, kerajaan tidak sesekali berniat untuk menyusahkan rakyat dengan menaikkan harga petrol dan diesel sehingga menyebabkan kehidupan mereka menjadi lebih sukar dan tertekan.

Perdana Menteri berkata, keputusan menaikkan harga bahan api itu sebenarnya adalah satu tindakan paling sukar terpaksa dilakukan oleh kerajaan bagi memastikan projek-projek pembangunan rakyat dapat terus dilaksanakan. - Utusan.


Ulasan

Tertarik untuk saya mengulas apa yang diperkatakan oleh 'Pack' Lah ini.Dimana kata beliau berbunyi "kerajaan tidak sesekali berniat untuk menyusahkan rakyat",sungguh lucu kenyataan yang dikeluarkan.Jika Pack lah ini tidak berniat buat apa nak naikkan harga minyak.Desakan atau mungkin orang orang berkepentinganlah yang menyebabkan "niat" untuk menaikkan minyak itu dilaksanakan. Sangat melucukan jika kenyataan ini di ketahui umum. Adakah beliau masih waras?atau pura-pura tidak tahu bahawa rakyat sedang dalam kesusahan kerana impak kenaikan minyak?

Pack Lah Hadhari ini jika mengikut 'standard akal manusia' mungkin memahami jika kenaikan minyak ini dilaksanakan maka kehidupan rakyat menjadi lebih sukar dan tertekan. Jadi sangatlah mengejutkan jika Pack Lah mengatakan Kerajaan tidak berniat untuk susahkan rakyat.Persoalan timbul, siapakah yang menerajui Malaysia ketika ini?Bukankah beliau yang memimpin Malaysia ketika ini...jadi kata katanya merujuk kerajaan itu sebenarnya ialah kepada beliau sendiri.

Kata Pack Lah seterusnya ialah "keputusan menaikkan harga bahan api itu sebenarnya adalah satu tindakan paling sukar terpaksa dilakukan kerajaan bagi memastikan projek-projek pembangunan rakyat dapat terus dilaksanakan." Kenyataan yang kedua ini sebenarnya adalah kurang munasabah,ini kerana kenaikan harga minyak dinaikkan terlampau tinggi, jika dinaikkan sekitar 0.05sen ke 0.10sen mungkin tidak memberi tekanan pada rakyat tetapi naik terus kepada o.78 sen. Jadi Pack lah ini sedang mengarut dalam tindakannya.

Persoalan juga timbul dimana projek-projek pembangunan rakyat yang diperkatakannya?Masih belum kelihatan..Lihat sahaja projek jambatan bengkok kenapa pula dibatalkan?hehe Pack Lah sudahlah. Mungkin cakap anda ini boleh diterima oleh pakcik2 di kedai kopi,atau untuk menyedapkan hati orang-orang kampung.Tetapi belum tentu untuk generasi ke2 di Malaysia yang sedia maklum kebanyakannya berpelajaran dan berpendidikan.

Apakah beliau sedaya upaya mengaut apa sahaja keuntungan di Malaysia ini??? Sedarlah Pack Lah anda hanyalah pemimpin gred paling bawah di Malaysia ini. Semoga beliau sedar atau tidak sedar-sedar dalam memimpin Malaysia yang sedang dicelarukan oleh kepimpinan Islam Hadharinya sendiri...

SYAMBRAVE





0 Comments:

Post a Comment