Enter a URL to visit via proxy:

Powered by Buildingsurvey
Google

ntahlaa...labu.

Siling Hospital Sultan Abdul Halim bocor lagi

SUNGAI PETANI 23 Julai - Kafetaria Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH) di sini bocor lagi hari ini dan kebocoran siling kali kelima itu disebabkan oleh limpahan air sisa kumbahan berikutan paip tersumbat.

Pengarah HSAH, Dr. Hariff Fadzilah Che Hashim berkata, siasatan awal mendapati kejadian paip tersumbat itu adalah disebabkan oleh sikap tidak bertanggungjawab orang ramai yang membuang tuala wanita dan lampin pakai buang ke dalam mangkuk tandas.

“Kami dapati tuala wanita dan lampin pakai buang tersumbat di bahagian paip tandas dan memyebabkan berlaku kebocoran.

“Kita amat kesal dengan sikap seperti ini yang boleh menyusahkan orang ramai terutama bila berada di kawasan terbabit,” katanya kepada pemberita di sini.

Dr. Hariff Fadzilah berkata, berikutan kejadian itu, kafetaria hospital terpaksa ditutup sementara bagi membolehkan kerja-kerja penyelenggaraan dijalankan.

Bangunan hospital berkenaan masih berada dalam tanggungjawab kontraktor utama, TH Universal Builders Sdn. Bhd. (THUB) dan Bina Darul Aman Berhad (BDAB) sehingga Ogos tahun depan.

HSAH yang beroperasi sejak Disember lepas dibina dengan harga RM468 juta, tetapi bangunan itu sering dilapor mengalami masalah kebocoran. - Bernama

0 Comments:

Post a Comment